George Lucas és csapata mindent megtesznek azért, hogy a 3D-s Csillagok Háborúja minél tökéletesebben sikerüljön, a munkálatokat bár nem az Industrial Light & Magic végzi, de óvó szemekkel felügyelik. Lucas a G4tv-nek nyilatkozott.
Azért kicsit idegesek is vagyunk, sok olyan filmet láttunk, ami utólagosan lett 3D-re javítva, és nem igazán sikerültek jól – foglalta össze az aggodalmakat a G4tv műsorvezetője, amit persze Lucas igyekezett gyorsan el is oszlatni. Mint a rendező-producer elmondta, több, mint 25 éve kísérleteznek a 3D technológiával, és mindent megtettek azért is, hogy a digitális vetítőgépek elterjedjenek a mozikban. Ez alatt az idő alatt csináltak már teszteket a Csillagok Háborúja 3D átalakításával. A lényeg azonban az, hogy idő kellett, amíg elkezdett terjedni a 3D mozizás, és az Avatar bemutatása után immáron eljött ez az idő – a mozik felkészültek a 3D filmek vetítésére.
Mindenesetre amikor legelőször megnézte a Star Wars 3D-s tesztjeit, már akkor is nagyon jól nézett ki, de az összes film teljes átalakítása sok problémát is a felszínre hozott, amiket meg kell oldani. Ezen megoldásokhoz sok-sok kreatív munkatársra van szükség – az elmúlt években azzal foglalkoztak, hogy felépítsék azt a csapatot, akik ilyen kreatív emberekből állnak, és akik gazdaságosan, belátható időn belül meg tudnak birkózni a kérdésekkel.
A munkálatokat az Industrial Light and Magic felügyeli, ami azért nagyon fontos, mert ők teljes mértékben tisztában vannak az eredeti forgatási körülményekkel. Lucas szerint az utólagos 3D átalakítások azért nem mindig kielégítőek, mert akik végzik ezeket a munkálatokat, nem mindig vannak birtokában az összes információnak. Az ILM azonban nagyon is tisztában van olyan kérdésekkel, hogy hogyan nézett ki az eredeti szett, hogyan forgatták a filmeket. Az ILM munkatársai ott voltak a felvételeknél, mindent tudnak a forgatásokról – olyan tudás birtokában vannak, amelyek segítségével úgy át lehet alakítani a Star Wars filmeket, mintha azok eleve 3D-ben készültek volna.
Kétféle 3D létezik, mondja Lucas, az egyik a "vászon mögötti" 3D, a másik pedig az, amikor az effektek az arcodba másznak. Lucas személy szerint utóbbinak nem akkora híve, mindenesetre a 3D ugyanolyan lépés, mint amikor a színes filmek elterjedtek.
Azért kicsit idegesek is vagyunk, sok olyan filmet láttunk, ami utólagosan lett 3D-re javítva, és nem igazán sikerültek jól – foglalta össze az aggodalmakat a G4tv műsorvezetője, amit persze Lucas igyekezett gyorsan el is oszlatni. Mint a rendező-producer elmondta, több, mint 25 éve kísérleteznek a 3D technológiával, és mindent megtettek azért is, hogy a digitális vetítőgépek elterjedjenek a mozikban. Ez alatt az idő alatt csináltak már teszteket a Csillagok Háborúja 3D átalakításával. A lényeg azonban az, hogy idő kellett, amíg elkezdett terjedni a 3D mozizás, és az Avatar bemutatása után immáron eljött ez az idő – a mozik felkészültek a 3D filmek vetítésére.
Mindenesetre amikor legelőször megnézte a Star Wars 3D-s tesztjeit, már akkor is nagyon jól nézett ki, de az összes film teljes átalakítása sok problémát is a felszínre hozott, amiket meg kell oldani. Ezen megoldásokhoz sok-sok kreatív munkatársra van szükség – az elmúlt években azzal foglalkoztak, hogy felépítsék azt a csapatot, akik ilyen kreatív emberekből állnak, és akik gazdaságosan, belátható időn belül meg tudnak birkózni a kérdésekkel.
A munkálatokat az Industrial Light and Magic felügyeli, ami azért nagyon fontos, mert ők teljes mértékben tisztában vannak az eredeti forgatási körülményekkel. Lucas szerint az utólagos 3D átalakítások azért nem mindig kielégítőek, mert akik végzik ezeket a munkálatokat, nem mindig vannak birtokában az összes információnak. Az ILM azonban nagyon is tisztában van olyan kérdésekkel, hogy hogyan nézett ki az eredeti szett, hogyan forgatták a filmeket. Az ILM munkatársai ott voltak a felvételeknél, mindent tudnak a forgatásokról – olyan tudás birtokában vannak, amelyek segítségével úgy át lehet alakítani a Star Wars filmeket, mintha azok eleve 3D-ben készültek volna.
Kétféle 3D létezik, mondja Lucas, az egyik a "vászon mögötti" 3D, a másik pedig az, amikor az effektek az arcodba másznak. Lucas személy szerint utóbbinak nem akkora híve, mindenesetre a 3D ugyanolyan lépés, mint amikor a színes filmek elterjedtek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése